Każdy Twój komentarz czytam, z każdego mam ogromną satysfakcję.
Jeśli podoba Ci się u mnie, dodaj się do obserwatorów.
Na pewno Cię odwiedzę.

poniedziałek, 23 lutego 2015

Nie lubię mydła w kostce.

Cześć!
Z nadmiaru mydła w kostce trzeba było wymyślić co z nim zrobić. Cała rodzina zaopatrzona w zapas mydeł na najbliższy rok, już więcej nie chciała. :) Dziś przedstawię Wam jak przeobrazić mydło w kostce na mydło w płynie. W internecie jest kilka proporcji, ale żadna się u mnie nie sprawdziła. Nie wiem od czego to zależy przyznam się szczerze. Za pierwszym razem kiedy rozpuszczałam mydło, miało fajną konsystencję, ale pozostawione na noc zgęstniało, a wręcz stwardniało. Ale od początku.
Czego będziemy potrzebować:
- dwie sztuki mydła w kostce, ja użyłam  Nivea, dokładnie takiego jak na zdjęciu
- gliceryna,
- woda. 
Kostki mydła ścieramy na tarce o grubych oczkach do garnka. Następnie do wiórek mydlanych dodajemy 3 litry wody i 1/3 szklanki gliceryny. Na kuchence roztapiamy mydło. Należy pamiętać, że mydło będzie nam się wydawać bardzo rozcieńczone, jednak one po wystygnięciu zgęstnieje. Jak mydło trochę wystygnie przelewamy do butelki z pompką i gotowe. Konsystencja mydła jest dość gęsta po wystygnięciu co możecie zobaczyć na załączonym filmiku. Poza tym takie mydło wychodzi o wiele taniej, a przecież pachnie równie ładnie i jest go dużo więcej. 
Polecam takie eksperymenty. Dużo pracy nie ma, a bardzo się opłaca.
Pozdrawiam
Gabi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz