Każdy Twój komentarz czytam, z każdego mam ogromną satysfakcję.
Jeśli podoba Ci się u mnie, dodaj się do obserwatorów.
Na pewno Cię odwiedzę.

wtorek, 17 lutego 2015

Śniadanie z grubej...rurki!

Dzień dobry!
Jak powszechnie wiadomo śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Daje nam energię, sprawia, że nasz metabolizm zaczyna się budzić. Dzisiejsza propozycja mojego śniadania jest alternatywą dla wszystkich, którzy nie przepadają za wszelkiego rodzaju płatkami zalanymi cieplusim mlekiem, które przypominają raczej papkę dla dzieci niż owsiankę, a także dla tych którym nie do końca odpowiada smak płatków owsianych.
Swoje śniadanie rozpoczynam od odmrożenia truskawek, najlepsze są w Lidlu. Wyciągam je wieczorem poprzedniego dnia i rano są gotowe do spożycia. Oczywiście można użyć owoców świeżych, jeśli jest lato. Do blendera wsypuję płatki ok 3 łyżki i miksuję do powstania konsystencji mąki. Mogą to być płatki jęczmienne, żytnie, ryżowe czy kukurydziane, może to być mieszanka wszystkich płatków, co lubicie.
Do mąki z płatków dodaję rozmrożone truskawki, łyżkę miodu, trochę mleka i miksuję. Jeśli ktoś nie ma miodu można dodać cukier, ewentualnie ksylitol, sok z agawy, stewię, czegokolwiek używacie. Zdarza mi się czasami słodzić sokiem, albo malinowym, albo aroniowym. Dla urozmaicenia można dodać łyżkę siemienia lnianego, zmieszać różne owoce. Kombinacji jest wiele.
Dlaczego takie śniadanie jest dobre?
Podstawą są płatki, u mnie owsiane, które zapewniają odpowiedni poziom cukru we krwi, dodają energii i zaspokajają głód przez to, że zawierają węglowodany złożone powodujące stopniowe uwalnianie energii. Poza tym są produktem bogatym w rozpuszczalny błonnik pokarmowy, a także w składniki odżywcze takie jak witaminy z grupy B, E, K biotyna, kwas foliowy, cynk fosfor, wapń, potas, żelazo, krzem, magnez, mangan.
O miodzie wiadomo, że dodaje energii, zwalcza wiele zarazków, wspomaga układ immunologiczny.
Zamiast mleka można dodać jogurt naturalny, który będzie świetnie wpływał na naszą florę bakteryjną.
Moja propozycja na owsiankę dla wybrednych, czyli takich jak ja. :) Dzielcie się swoimi przepisami na zdrowe i pełne energii śniadania.
Smacznego! :)
Gabi

1 komentarz:

  1. Też lubię płatki, każdy rodzaj nawet jęczmienne, ale najlepsze są owsiane!

    OdpowiedzUsuń